Activiteiten bij MHC Dash 
 
  
Inleiding
Bij onze hockeyclub staan sportiviteit en gezelligheid op de eerste plaats. Enerzijds proberen we dat te bereiken door goede trainingen en het spelen van wedstrijden met daarna even nazitten met de tegenstander. Anderzijds organiseren we ook andere activiteiten voor de leden en het noordelijk hockeydistrict.
 
Dash heeft een goede reputatie door het houden van grote evenementen, o.a. zaalinterlands, special Olympics, jubilea en ooit een hoofdklassewedstrijd bij de opening van het semi-waterveld. Voor de clubleden zelf worden er regelmatig toernooien , slaapfestijnen, barbecues, vrijwilligersavonden, sponsorbijeenkomsten, geraniumacties, familiedagen, oefenwedstrijden en al een paar keer "DashSations" georganiseerd . Op woensdagavond en vrijdagavond is het gezellig in de kantine of op het terras. In 2011 vieren we ons 80-jarig bestaan op Hemelvaartsdag met een groot feest en tal van hockeyactiviteiten.
 
De activiteitencommissie
 Dash heeft een activiteitencommissie die al deze gebeurtenissen probeert te coördineren. Daarbij is vaak overleg tussen hen en het jeugdbestuur, kantinecommissie, gemeente, coaches en organiserende leden om een en ander soepel te laten verlopen. Bij Dash een feest of iets anders meemaken is natuurlijk heel erg leuk, maar voor het doen slagen van deze leuke evenementen is de inzet van de leden zelf ook belangrijk. Vele handen maken licht werk.
 
Wil je een feest of een andere leuke activiteit bij Dash organiseren, neem dan contact op met de activiteitencommissie. Ook als je het leuk vind om te helpen bij het organiseren van activiteiten en/of te helpen tijdens de activiteit kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de activiteitencommissie via [email protected]
 
  
Het jeugdbestuur
Het jeugdbestuur maakt al meer dan 40 jaar deel uit van de organisatie van MHC Dash. Het is destijds opgericht om enerzijds kennis te maken met de dagelijkse beslommeringen van besturen en anderzijds een informerende link naar het hoofdbestuur van Dash te zijn. Ze profileert zich door het organiseren van typisch jeugdgebonden activiteiten met de nadruk op de jongste jeugd. Sinds 2006 bestaat het jeugdbestuur uit één volwassen voorzitter met 8 jeugdleden die per tweetal uit de 4 oudste jeugdteams komen. De vertegenwoordigers uit de hoogste teams doen vaak met succes een beroep op hun teamleden om te helpen tijdens de activiteiten: o.a fluiten, spelletjes begeleiden, spullen klaarzetten, enzovoort.
Het jeugdbestuur is tijdens haar activiteiten te herkennen aan een donkerblauw vest met opdruk. Hieronder ziet u bij welke activiteiten het jeugdbestuur van Dash betrokken is. Voor informatie, vragen of nieuwe ideeën kunt u altijd contact opnemen met [email protected] 
 
  
Activiteiten jeugdbestuur hockeyclub Dash
 
  • OPENINGSTOERNOOI voor hele club (samen met technische commissie).
    Start van het seizoen op zondag na de eerste week van de trainingen. Op inschrijving op de club en via mail in de eerste week van de trainingen. Uitnodigingen via de coaches.
  • SINTERKLAAS
    Voor de F en E 1e jaars jeugd. Op de woensdagmiddag in de 1e week van december, 's middags in het clubhuis.
  • KERST ZAALHOCKEYTOERNOOI.
    Voor de F-, E-, D-, C- en B-jeugd. In de kerstvakantie, gedurende 2 dagen. F-jeugd apart op 4 veldjes.
    E- en D-jeugd mixen, wedstrijden en spelletjes.
    B- en C-jeugd mixen, wedstrijden.
    Voor de E- en D-jeugd is er ’s avonds disco in het clubhuis.
  • PAASTOERNOOI
    2e paasdag, voor de F- en E-jeugd + vriendjes/vriendinnetjes. Wedstrijden oudste F-jes op E-veld, jongste F op F-veld, spelletjes.
  • EINDTOERNOOI DISTRICT
    Alleen wedstrijden van één categorie.
    Datum: door bond bepaald.
  • SLAAPFESTIJN
    Eind juni. Voor de E-jeugd, een mix van hockey, spel, eten, speurtocht en doe je ding. En 1 nachtje slapen in tenten bij het clubhuis.
  •  en wat verder door de jeugd wordt ingebracht...... 
  
Organiseren oefenwedstrijden
Voor het organiseren van oefenwedstrijden is een checklist opgesteld, deze kun je hier lezen.
 
Teams
Goudsponsor
Zilversponsor
Bronssponsor